Oni Nie Chcą Abyś Dowiedział Się Jak przewozić maszyny budowlane! - przewozimy

transport maszyn budowlanych

Te giganty transportowane są tylko i

Transportowanie dużych ładunków na terenie Europy jest tematem bardzo skomplikowanym. W odróżnieniu od zwykłych transportów, transport ponadgabarytowy wymaga obecności pilota zarówno prowadzącego konwój, jak i zamykają

Dodane: 05-12-2020 14:15
Oni Nie Chcą Abyś Dowiedział Się Jak przewozić maszyny budowlane! - przewozimy transport maszyn budowlanych
cego konwój. Takie przejazdy odbywają się z reguły w nocy. Dla kogo przeznaczony jest taki transport? Po co w ogóle przewozić ciężkie ładunki? Idealnym przykładem jest import maszyn rolniczych z Niemiec. Kombajny, ogromne przyczepy czy ciągniki rolnicze kwalifikują się pod transport ciężki. Niektóre mniejsze modele ciągników można przewieźć zwykłym tirem, ale generalnie transport maszyn odbywa się na zasadach przewozu ponadgabarytowego. Drugim, sztandarowym przykładem transportów ciężkich, które spotyka się bardzo często na niemieckich autostradach są elementy budowy wiatraków elektrycznych. Te giganty transportowane są tylko i wyłącznie w nocy. Szerokość takiego ładunku często zajmuje ponad szerokość jednego pasa ruchu, co ogranicza możliwości wyprzedzania nawet dla samochodów osobowych.


Konieczność i charakterystyka transportu ponadgabarytowego

Istnienie transportu ponadgabarytowego często okazuje się koniecznością. Transport maszyn i innych niezwykle ciężkich materiałów jest niekiedy niemożliwy bez przekraczania dopuszczalnych norm wagi ładunku przewożonego przez dany pojazd. Jednak, jako że transport ciężki tego wymaga przewidziane zostały pewne możliwości uzyskania zezwolenia na transport ponadgabarytowy. Dzięki nim możliwy jest legalny transport towarów ważących więcej niż maksymalna dopuszczalna masa ładunku zapisana w dowodzie rejestracyjnym pojazdu. Nie ulega wątpliwości, że transport ponadgabarytowy nie zyskał możliwości częściowego zalegalizowania bez powodu. Jest to krok w stronę unormowania transportu ciężkiego i ułatwienia przenoszenia ciężkich ładunków, do którego w innym przypadku konieczne były by znacznie droższe, wyspecjalizowane pojazdy. Nie oznacza to jednak, że transport tego typu, wyparł nielegalne przekraczanie norm. Niestety niektórzy właściciele, często z niewiedzy dalej nie rejestrują swoich pojazdów do transportu ponadgabarytowego.


A kto takim transportem się zajmuje?

Transport ponadgabarytowy to gałąź transportu koncentrująca się na towarach, które są zbyt szerokie, wysokie, długie lub ciężkie, by móc transportować je w normalnych warunkach. Przekroczenie konkretnych wartości, które określone są w prawie drogowym, zawsze wiąże się z koniecznością specjalnej organizacji transportu danego towaru. I dotyczy to zarówno transportu lądowego, jak i morskiego.
A kto takim transportem się zajmuje? Uprawnienia takie posiadają wyłącznie wyspecjalizowane firmy. Są to przewoźnicy doskonale znający przepisy prawa, dysponujący odpowiednią flotą oraz doświadczeniem. Tylko oni mogą oferować transport ciężki, w tym transport maszyn budowlanych, magazynów, czy zbiorników. Zanim jednak do niego przystąpią, kierują do odpowiednich organów wnioski o zezwolenie. W nich muszą zawrzeć wszystkie informacje związane z organizacją, w tym także różnego rodzaju ekspertyzy dotyczące stanu dróg na wyznaczonej trasie.
Jak więc widać ten rodzaj transportu zawsze wiąże się ze specjalnym traktowaniem.


Analizują więc stan i możliwości infrastruktury

Transport ciężki ze względu na swoją specyfikę, wiąże się z koniecznością indywidualnego planowania trasy. To nigdy nie jest tak, że podobne wagowo ładunki zawsze da się przewieźć dokładnie tą sama drogą. Co więcej, transport ponadgabarytowy łączy w sobie często elementy transportu drogowego z kolejowym, rzecznym, czy morskim. Dlaczego tak się dzieje? Są bowiem takie drogi, które nie wytrzymają obciążenia ładunku. Transport więc nimi mógłby doprowadzić do zniszczeń infrastruktury, a nawet spowodować zagrożenie bezpieczeństwa na drodze. Jak więc widać, trasa, a zwłaszcza jej planowanie, są tutaj niezwykle istotne.
Jak więc taką trasę się układa? Przede wszystkim robią to specjaliści od logistyki. Ich zadaniem jest wyznaczyć trasę optymalną. Analizują więc stan i możliwości infrastruktury, a następnie wyznaczają poszczególne etapy tak, aby zminimalizować koszty transportu. to właśnie dzięki nim transport maszyn, czy innych ciężkich ładunków jest możliwy, a jednocześnie bezpieczny dla wszystkich.



© 2019 http://przewozimy.gontbitumiczny.com.pl/